Handelsbetingelser for Program1
Program1 lever af tilfredse brugere, som vælger at betale hvert kvartal.
Program1 er et handelsselskab som sælger licenser til software.
Program1 bruger ikke kontrakter, bindingsperioder og opsigelsesfrister.
Program1 bruger ikke rykkere og inkasso.
KundeLister:
Er et tillægsprogram til regnskabsprogrammet e-conomic. KundeLister ligger rent fysisk på en sikker server hos Amazon i Irland. Det samme gør brugerens data.
Betaling af licens for KundeLister giver brugeren adgang til at benytte programmet via Internettet, og dermed også adgang til de data som brugeren selv har gemt i programmet.
Program1 har ikke adgang til de data, som brugerne har gemt i programmet KundeLister.
Oprettelse:
Oprettelse og registrering er gratis, og brugere, som oprettes og registreres efter opkrævningerne er sendt til Betalingsservice, kan bruge KundeLister gratis, indtil Program1 sender opkrævninger til Betalingsservice for det efterfølgende kvartal.
Betaling:
Licens for KundeLister opkræves kvartalsvis forud.
Ca. 15 dage før hvert kvartals begyndelse sender Program1 opkrævninger til Betalingsservice for næste kvartal.
Licensens størrelse udregnes automatisk før hver opkrævning og beregnes ud fra antallet af databasefelter, som brugeren har oprettet (kunder ganget med antallet af felter).
Betalingsservice opkræver licens til betaling den første bankdag i kvartalet. Brugeren kan vælge at tilmelde betalingen til automatisk betaling, eller brugeren kan vælge at få tilsendt FI-kort til manuel betaling. Ved at betale licens vælger brugeren at fortsætte kundeforholdet et kvartal mere.
Program1 modtager udelukkende betaling via Betalingsservice og FI-kort til manuel betaling.
Ved manglende eller delvis betaling gør Program1 følgende:
- Efter 8 dage uden betaling:
En email med 1. betalingspåmindelse sendes, brugerens adgang til at logge ind i programmet lukkes, og der tillægges et gebyr på 100 kr, som skal betales, hvis aftalen skal åbnes igen. - Efter 1 måned uden betaling:
En email med 2. betalingspåmindelse sendes. - Efter 2 måneder uden betaling:
En email med 3. betalingspåmindelse sendes. - Efter 3 måneder uden betaling:
Kundeforholdet anses for afsluttet, og brugerens konto slettes.
Opsigelse af aftale:
Hvis en bruger ønsker at opsige aftalen på KundeLister, skal der sendes en email til Program1 med dato for, hvorfra ophør ønskes.
Husk at tage backup af data før kontoen lukkes.
Tilbagebetaling:
Betalt licens bliver ikke tilbagebetalt.
Sletning af brugerkonto:
3 måneder efter sidste betalte kvartal, sletter vi brugerens konto, og dermed også brugerens data fra serveren. Program1 har ingen mulighed for at gendanne de slettede data.
Support:
Vi hjælper med svar på, hvordan vores software fungerer og kan benyttes.
Spørgsmål vedrørende e-conomic henvises til Visma e-conomic A/S.
Der henvises desuden til programmets hjælpetekster og videoer.
E-mail support:
Skriv til support@program1.dk med relevante spørgsmål. Så vil vi svare hurtigst muligt.
Telefonsupport:
Alle nye kunder oprettes automatisk med telefonsupport, vi yder under alle omstændigheder gratis telefonsupport i perioden frem til første kvartalsopkrævning.
Telefonsupport købes og betales kvartalsvis forud sammen med softwarelicensen.
Hvis telefonsupport ikke længere ønskes, kan det afbestilles fra og med næste kvartal ved at sende en email til telefonsupport@program1.dk senest d. 15. i måneden før kvartalet.
Hjælp til at udføre opgaver:
Mere udførlig hjælp samt udførelse af administrative og regnskabstekniske opgaver tilbydes mod betaling af vores søsterselskab MedlemsKontoret.dk.
Ansvarsfraskrivelse:
For ethvert krav, som vedrører Program1s opfyldelse eller manglende opfyldelse af sine forpligtelser, er Køber berettiget til erstatning for direkte tab med følgende begrænsninger:
Program1s erstatningsansvar er begrænset til direkte skader/tab, og er – uanset årsag og uanset kravets art – begrænset til det beløb, der er faktureret for den ydelse, der forårsagede skaden/tabet eller er årsag til eller direkte forbundet med erstatningskravet.
Program1 er under ingen omstændigheder erstatningsansvarlig overfor Køber for tabt fortjeneste, tabte besparelser eller andre indirekte tab eller følgeskader, der skyldes anvendelse af det solgte eller manglende mulighed for at anvende dette, uanset om Program1 er blevet informeret om sådanne kravs mulighed eller for krav for Køber vedrørende krav fra tredjemand
Force majeure og hardship:
Ingen af parterne skal være erstatningsansvarlig over for den anden part for tab, der hidrører fra omstændigheder af usædvanlig art og som hindrer, besværliggør eller fordyrer aftalens opfyldelse, såfremt disse indtræder efter aftalens indgåelse og ligger uden for parternes kontrol, herunder men ikke begrænset til: Arbejdskonflikter (strejker og lockouts), ildsvåde, krig, oprør, indre uroligheder, terrorhandlinger, hackerangreb, vejrlig og naturkatastrofer, valutarestriktioner, epidemier, offentlig beslaglæggelse, import- eller eksportforbud, afbrydelse af den almindelige samfærdsel, herunder energiforsyning, væsentlige pris- og/eller afgiftsforhøjelser, valutaudsving, produktions- og leveringsvanskeligheder, der skyldes forhold, der ikke kan bebrejdes en part samt indtrædelse af force majeure og/eller hardship hos relevante underleverandører.